جناب آقاي حجه الاسلام و المسلمين شيخ علي موحد نقل فرمود :
در ايام عاشورا بقصد ترويج و نشر احكام دين بسمت لارستان رفته بودم در اين چند روزيكه در فداغ رودشت اقامت داشتم روز تاسوعا چند نفر خبر آوردند كه شب گذشته از درخت سدري كه در چهار فرسخي اينجا است نوري شبيه مهتاب ظاهر شد جمعي از اهالي محل براي مشاهده آن درخت رفتند .
فردا يعني روز عاشورا خبر آوردند كه شب گذشته نوري ظاهر نشد لكن طرف صبح قطرات خون از آن درخت بر زمين مي ريخت و قطعه كاغذي كه چند قطره خون از آن درخت بر آن ريخته بود همراه آورده بودند .
جماعتي از سنيهاي آن محل پس از مشاهده آن خون مشغول لعن بر يزيد و قاتلين امام حسين (ع ) شده و با شيعيان در اقامه عزاي آن بزرگوار شركت نمودند . (3)

هرجا كه روي عزا و ماتم برپاست
از سوز حسين (ع ) آتشي بر دلهاست
هر دم كه ز كربلاي او ياد شود
فرياد حسين حسين (ع ) ياران به هواست

منبع.کتاب كرامات الحسينية(معجزات حضرت سيدالشهداء عليه السلام بعد از شهادت)